Yataş Grup: Yurt dışında 91 noktada Yataş mağazası var

22-01-2021

Satış ve ihracat rakamlarında önemli artış sağlayan Yataş Grup, ‘ISO 500’ün 2019 listesinde bir önceki yıla göre 36 basamaklık sıçramayla 258’inci sıraya yükseldi. Dünyanın farklı ülkelerinde açtığı şubeleriyle global bir marka yolunda hızla ilerleyen Yataş Grup’un 2020 hedefi ilk 100’de yer almak.

Pandemi dönemi de dahil olmak üzere hem yurt içinde hem de yurt dışında yatırımlarına devam eden mobilya ve yatak üreticisi Yataş Grup’un CEO’su Nuri Öztaşkın “Bu yükseliş bizim istikrarlı büyümemizin ve özverili çalışmalarımızın bir sonucu. 2011 yılından bu yana bir dönüşüm süreci yaşıyor, fabrikalarımıza ve son teknolojiye sürekli yatırım yaparak sektörde fark yaratmaya devam ediyoruz. Hedefimiz önümüzdeki beş yıl içinde ilk 100 içinde yer almak” diyor.
2019 yılındaki başarısını, pandeminin neden olduğu kısıtlı koşullara rağmen devam ettiren Yataş Grup, 2020 yılının ilk yarısını 29.2 milyon TL net kârla kapatmayı başardı. Geçen yılın aynı dönemine göre net satış gelirlerini yüzde 9 yükselterek 605.7 milyon TL net satış rakamına ulaşan Yataş Grup’un ihracat odaklı büyüme stratejisine sahip olduğunu belirten Öztaşkın şöyle devam ediyor: “Pandemi döneminde de Türkiye pazarındaki gücümüzü yurt dışına taşımak için çalışmalarımızı sürdürmeye devam ettik. Normalleşme süreciyle mağazalaşma çalışmalarımızı hızlandırdık. Yataş Grup olarak 2020’nin ikinci yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 72 ciro büyümesi hedefliyoruz. 2020 yılı büyüme hedefimiz ise yüzde 41.”

Pandemide internet satışları arttı
Türkiye’de ilk koronavirüs vakasının görülmesinin hemen ardından gerekli önlemleri hızla hayata geçiren Yataş, üretim sürecinden başlayarak satın alınan ürünlerin evlere giriş anına kadar tüm proseslerde uygulanan önlem ve hijyen tedbirlerini ilk günkü gibi aynı hassasiyetle uygulamaya devam ediyor. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından fabrikalarda yapılan denetimlerinin ardından Yataş’a uluslararası geçerliliği bulunan Güvenli Üretim Belgesi verildi. “Yataş Grup olarak koronavirüs salgınıyla mücadeleye katkıda bulunmak için sürekli bir çaba içindeyiz” diyen Öztaşkın bu dönemdeki faaliyetlerini şöyle özetliyor: “Sürecin ilk günlerinde ‘Biz Bize Yeteriz Türkiyem’ sloganıyla, Milli Dayanışma kampanyası başladığında, 1 milyon TL bağışla kampanyaya desteğimizi verdik. Ayrıca sağlık çalışanlarının hastanelerde dinlenebilmesi amacıyla, altı hastaneye koltuk, artan temizlik ihtiyaçları sebebiyle çarşaf ve yastık gönderdik. Belirli kurumlara destek olmak, çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla koruyucu maske üretimi gerçekleştirdik.”
Mart ve Nisan aylarında yurt içindeki ve yurt dışındaki mağazalarını kapalı tutan Yataş, satışlarının büyük bölümünü internet üzerinden gerçekleştirdi. Temmuz ayında tüm dünyada normalleşme sürecine girilmesiyle Yataş, Ağustos’ta öyle fazla sipariş aldı ki, üretim buna yetişemez hale geldi. Sonraki dönemde siparişler karşılanabilir duruma geldi ve önemli bir satış rakamına ulaşıldı.

Yurt dışında 13 yeni mağaza daha açılacak
Üretim süreçlerinde kısa süreli aksamalar yaşandıysa da Yataş, pandemi döneminde yatırım planlarını gerçekleştirmeye değişiklik yapmadan devam etti. Yatırım planları kapsamında yılın başından itibaren 17 yeni satış noktasıyla tüketicilerle buluştuklarını söyleyen Öztaşkın, yurt dışında gerçekleştirdikleri yatırımları anlatıyor:
“Almanya’da altı satış noktası açtık. Bu yılın Mart ayında kurduğumuz Kuzey Karolina merkezli Enza Home International ile ABD pazarına önce tedarikçi olarak girmeyi, ardından mağaza ağımızı kurarak pazardaki yerimizi sağlamlaştırmayı hedefliyoruz. Şu anda Kuzey Karolina’nın mobilyanın kalbi olan şehri High Point’te bir showroom ve depomuz bulunuyor. Ayrıca ürünlerimizi Amazon ve Wayfair’de online satışa sunmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Ağustos ayında Kanada pazarına girdik, Güney Afrika dışında Sahra Altı ülkelerdeki ikinci mağazamızı da açtık. Temmuz ayında da Moskova’da 1.200 metrekarelik ilk mağazamızı açtık. Rusya pazarındaki gücümüzü sürekli artırırken, bu pazardan çevre ülkelere açılmayı öngörüyoruz. Hedefimiz yurt dışındaki mevcut 91 satış noktamıza yıl sonuna kadar 13 yeni nokta daha eklemek.”
Yeni açtığı mağazalarla global ağını genişletmeye devam eden Yataş Grup, Ar-Ge çalışmalarına da aynı yoğunlukta devam ediyor; yatak ve oturma grubu ürünlerin uluslararası platforma taşınması için Ar-Ge’ye dayalı inovatif üretim süreciyle sektöre öncülük ediyor. Öztaşkın “Ar-Ge merkezimizde kaliteden ödün vermeden geliştirilen projelerde akademik anlamda çalışmalara yer veriyoruz. Ar-Ge merkezimizde uyku kalitesini artırmaya odaklı projeler yürütüyor, omurga desteğindeki uzmanlığımızla, yenilikçi omurga destek sistemleri üzerine çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyor.


Diğer Haberler